مشاهده خبر

بروزرسانی فرایند ثبت تاخیر در پاسخگویی به شکایات

1399/08/14

به استحضار می‏رساند مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای ارتقا فرایند پاسخگویی شکایات خریداران اینترنتی، در نظر دارد از هفته‌ی آینده نسبت به بروزرسانی مهلت ‏زمانی تعیین شده برای شاخص تاخیر در پاسخگویی اقدام نماید.

براین اساس، کسب و کارهای محترم دارای نماد اعتماد جهت پاسخگویی به هر یک از شکایات دریافتی خود، به طور کلی 6 روز مهلت خواهند داشت. به گونه‌ای که از زمان ثبت شکایت، مهلت اولیه 72 ساعت جهت پاسخگویی به شکایت دریافتی وجود دارد. در صورت عدم پاسخگویی کسب و کار در طول 72 ساعت اولیه به آن شکایت، یک تاخیر برای وی ثبت شده و 48 ساعت مهلت پاسخگویی دوم به وی اعطا می‏شود. در صورتیکه کسب و کار در طول این مهلت زمانی هم به شکایت دریافتی پاسخی ارائه نکند یک تاخیر دیگر برای وی ثبت شده و در نهایت مهلت زمانی پایانی که 24 ساعت است به وی اعطا می‏شود. در صورت عدم پاسخگویی کسب و کار پس از گذشت 24 ساعت نهایی، شکایت ثبت شده به عنوان شکایت بدون پاسخ در کارتابل و پروفایل اینماد کسب و کار ثبت خواهد شد.

لازم به ذکر است که در فرایند قبلی کسب و کارهای محترم از سه مهلت زمانی 96 ساعته یعنی 12 روز برای پاسخگویی به شکایات بهره ‏مند بودند که در بروزرسانی جدید این مهلت به 6 روز و سه فرصت زمانی 72، 48 و 24 ساعت تغییر کرده است.


عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه وب سایت نماد اعتماد الکترونیکی، از جدیدترین اخبار و اطلاعیه های مربوط به نماد اعتماد الکترونیکی مطلع شوید.