• 30 آبان سال 1396 شمسی
ثبت شکایت
کاربرگرامی:
شما می توانید نسبت به ثبت شکایات خود از کسب وکارهای اینترنتی وارائه گزارش تخلفات دراین بخش،همچنین ارائه نقطه نظرات خود درارتباط با پروژه نماد اعتماد الکترونیکی اقدام نمایید.لطفآ پیش از ثبت موارد، مطالب و جدول ذیل رامطالعه فرمایید:
توصیه هایی برای ثبت شکایات
«این مرکز، از طریق مصالحه و میانجیگری، نسبت به حل و فصل مشکلات صرفا فی مابین خریداران و کسب و کارهای اینترنتی اقدام می نماید. لذا کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند نارضایتی های خود در زمینه نحوه ارائه کالا و خدمت (فصل اول از باب سوم قانون تجارت الکترونیکی) از قبیل موارد ذیل را به همراه مدارک و مستندات مثبته، به این مرکز ارائه نمایند:
  • عدم ارائه کالا
  • طولاني شدن مدت زمان ارسال كالا به بيش از مدت تعيين شده در سفارش
  • عدم رعايت مواد قانوني تجارت الكترونيكي در زمينه ي انصراف از خرید، فسخ قرارداد و مرجوعی کالايكي در زمينه ي انصراف از خرید، فسخ قرارداد و مرجوعی کالا
  • عدم استرداد وجه پرداختی از سوی خریدار در صورت انصراف وی از معامله
  • عدم صدور فاكتور.
  • سایر موارد مرتبط و مشابه
سایر نارضایتی ها و شکایات می باید از طریق مراجع قانونی ذی صلاح مورد پیگیری قرار گیرند.

.: لازم به ذکر است، رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری در حیطه وظایف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نمی باشد :.

توصیه هایی برای ثبت گزارش تخلف
"کليه اشخاص حقيقي و حقوقي مي توانند گزارش تخلفات مشاهده شده از عملکرد کسب و کارهاي اينترنتي از قبيل موارد ذيل را به همراه مدارک و مستندات مثبته، به اين مرکز ارائه نمايند:
  1. مغايرت آدرس و شماره تماس مندرج در بخش تماس با ما سايت ها با اطلاعات منتشره در مجوز نماد
  2. نادرست بودن آدرس و شماره تماس مندرج در مجوز نماد
  3. مغايرت مالک کسب و کار اينترنتي با شخص معرفي شده در مجوز نماد
  4. موارد جعل نماد و درج هرگونه ادعاي غير واقع مبني بر اخذ نماد اعتماد الکترونيکي

ساير تخلفات مي بايد از طريق مراجع قانوني ذي صلاح مورد پيگيري قرار گيرد


مرکز تماس و مشاوره
شماره تماس: 021-85194714 ، 021-85194713 - شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 14
ثبت شکایت